Ann over Texet

Toen ik in de branche begon, was een van mijn eerste opdrachten een offerte voor 15.000 (!) T-shirts. De klant had zelfs het merk en het model opgegeven. Toen ik bestelde bij de leverancier van dat merk, gaf de man aan de andere kant van de lijn aan dat hij geen voorraad medium T-shirts meer had. Waarop hij voorstelde om de etiketjes uit de large te vervangen door labels met daarop M.

Aan zulke praktijken doet Magnus Business Gifts niet mee. We hebben onze klant toen een alternatief voorgesteld, nl. T-shirts van Printer. Die konden we met een gerust gevoel verkopen. Met de merken die Texet distribueert, zoals Printer, Harvest en Projob, kan je er vanop aan dat het eerlijke handel is.

Bij Texet hebben ze beroepseer, en dus ook kledij die qua maat overeenkomen. Daar houden we van. Het bedrijf is een onderdeel de Zweedse holding New Wave Group, maar in België gevestigd. De Zweden zetten stevig in op maatschappelijk ondernemen. Cottover, hun nieuwste merk, maakt het plaatje compleet.

Tom Van Heffen – Texet Benelux

Wij produceren en verdelen werk-, bedrijfs- en sportkledij. In België stockeren we enkele merken van de groep voor onze partners. Dat zijn geen eindgebruikers, maar distributeurs zoals Magnus Business Gifts. Met Ann hebben we een heel amicale, maar ook zeer professionele relatie.

Magnus Business Gifts gaat, net als wij, voor kwalitatieve producten. Wij geloven in klassiek design en kwaliteitsproducten, die langdurig gebruik en duurzame consumptie garanderen. De kledij moet voldoen aan de vereisten in onze Restricted Substance List. Het is van zeer groot belang dat onze producten veilig zijn en geen gevaarlijke stoffen bevatten. We zetten ook in op Cottover, gemaakt uit organisch katoen. Voor dat Fair Trade Label volgen we de Global Organic Textile Standard, zodat we elke stap in het productieproces kennen en kunnen opvolgen.

Ann Magnus leerde ons kennen in een periode waarin we moeilijk aan grote opdrachten raakten. Ann zorgde daarom mee voor opportuniteiten. Zij kwam met haar hart naar ons, want zij ziet ook hoe veel kansen onze manier van werken schept. Activering zorgt ervoor dat mensen uit hun sociaal isolement komen. Doordat ze weer een maatschappelijke rol hebben, zien we zelfs dat hun psychische aandoening minder speelt.

We communiceren transparant over ons doen en laten. Onafhankelijke onderzoekers voeren regelmatig audits uit bij al onze leveranciers. We engageren ons ook voor het Business Social Compliance Initiative (BSCI), een initiatief van bedrijven die zich inzetten voor betere arbeidsomstandigheden. In het verlengde daarvan delen we ons leveranciersbestand ook met de Fair Labor Association, die fabrikanten wereldwijd screent.

Er zijn op groepsniveau MVO-managers die de lokale en internationale onderzoeken opvolgen. Als we verdere initiatieven willen ondernemen, kunnen we bij hen terecht. Waar we kunnen, zetten we ook zelf stappen naar meer duurzaamheid. Zo gebruiken wij alleen maar gerecycleerde dozen voor leveringen. Onze energievoorziening is via een groene stroomleverancier, en ook ons wagenpark wordt alleen maar groener.

VZW Hestia