Een trouwe naam in het gamma van Magnus Business Gifts is BIC. Het is een grote Franse producent van artikelen als aanstekers, schrijfbenodigdheden en scheermesjes. “Wat veel mensen niet weten, is dat het bedrijf inzet op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarom brengen ze geen producten op de markt tegen bodemprijzen. Wel tegen eerlijke prijzen”, vertelt zaakvoerder Ann Magnus.

BIC verklaart dat ze zweert bij ethisch gedrag ten opzichte van hun medewerkers, consumenten, klanten, leveranciers en aandeelhouders. Daarnaast gaan ze voor de bescherming van het milieu, net als de bescherming van de gezondheid en het welzijn van hun medewerkers, buren en consumenten. Dat doen ze omdat ze beseffen dat bijna elk aspect van een consumentenproductenbedrijf een invloed heeft op het milieu, de menselijke gezondheid of veiligheid. Zowel bij de productie, distributie, als aan het einde wanneer de verpakking van het product weggesmeten wordt.

Effecten minimaliseren
Om die redenen wil BIC haar verantwoordelijkheid nemen om de effecten te minimaliseren. Ze gaat de uitdaging aan om oplossingen te ontwikkelen die mensen en het milieu beschermen, zonder in te boeten aan de kwaliteit van het product en de waarde die de consument vraag in. Hiervoor werken ze samen met hun medewerkers, leveranciers, klanten en consumenten.

Hun inspanningen

    • Preventie milieuvervuiling
    • Risicopreventie
    • Naleving van de regelgeving
    • Continue verbetering
  • Bewustwording en betrokkenheid.

Meer info
http://bicworld.com/en/sustainable-development/index/