Magnus Business Gifts is marktleider op vlak van loyaliteitsprogramma’s. Het familiebedrijf in promotie- en relatiegeschenken bouwde sinds 1992 hierin een pak aan ervaring op. “Bij elk programma werken we specifiek op maat van de klant. Geen eenheidsworst dus”, aldus zaakvoerder Ann Magnus.

Meer dan twintig jaar geleden kwam een klant aankloppen bij Magnus Business Gifts met een probleem. Het betekende de start van de loyaliteitsprogramma’s. “De klant wilde een spaaractie voor zijn medewerkers opzetten. Aangezien hun leverancier niet langer deze service kon bieden, werkten wij voor het eerst een programma uit. Het bleek een gesmaakt concept, want daarna mochten we ook voor andere klanten spaaracties en personeelsprogramma’s ontwikkelen.”

Online en/of op papier
Magnus Business Gifts werkt elk programma van a tot z uit. De eerste letter komt wel degelijk op een wit blad. “We gaan eerst luisteren bij de klant wat zijn wensen zijn, wie de doelgroep is en over welke periode een programma moet lopen. We denken steeds constructief mee. Daarna werken we een concept uit. Dat kan online zijn, op papier of een combinatie.”

Geschenk per dienstjaren
“Een voorbeeld van wat mogelijk is? Een klant geeft bijvoorbeeld zijn medewerkers een geschenk afhankelijk van het aantal dienstjaren dat ze er werken. Ze krijgen een uitnodiging om iets uit te kiezen tussen een geschenkenselectie de klant opstelde. Dat kan gaan om een barbecue, een fototoestel, handdoeken of een geschenkbon. Een andere klant geeft zijn sales team geschenken in plaats van een bonus bij het behalen van een target. Het blijkt een goede motivatie te zijn. Wij volgen heel het proces mee op, tellen de punten, zorgen voor de verzendingen, en dat tot het einde van het programma.”