Magnus wint juridische strijdNa vijf jaar procederen wonnen we zopas een proces tegen een leverancier. Waarom we ons genoodzaakt voelden om juridische stappen te zetten? Een klant bestelde zakdoeken met muntgeur. So far so good. Alleen bleek bij de levering dat de muntgeur al snel te verdwijnen. Daarnaast scheurden de eerste tien zakdoekjes in 1.000 stukjes. Daardoor was het onmogelijk om de zakdoekjes uit de verpakking te halen. Zo een product konden we natuurlijk niet leveren aan onze klant.

Klacht bij leverancier draait op niets uit

We dienden een klacht in bij de leverancier. Er kwam vervolgens een nieuwe levering met de garantie dat het probleem opgelost was. Niet dus. We dienden een nieuwe klacht in. Deze keer zonder reactie. We konden onze klant niet in de kou laten staan. Zij kregen alvast hun geld terug van ons.

Naar de rechtbank

Uiteindelijk stapten we naar de rechtbank. We wilden de rechten van onze klant verdedigen. De strijd duurde uiteindelijk vijf jaar. Het vergde energie en soms zelfs slapeloze nachten, maar het was het waard. In het arrest dat we zopas ontvingen oordeelde de rechter dat:

“Je niet zomaar wat op de markt mag brengen en dat je niet lichtvoetig moet omgaan met wat je op de markt brengt.”

Wij zijn uiteraard tevreden. Niet alleen omdat we in ons gelijk zijn. Dit geeft moed om onze nek te blijven uitsteken voor onze klanten en producten. Ook al betekent dit dat we zelf jaren moeten wachten op een vergoeding. Het was de voorbode van onze beslissing om leveranciers een charter te laten tekenen. Hierin verbinden ze zich om eerlijk zaken te doen. Een belangrijke MVO-pijler.