Frequente bezoekers van de Magnus Business Gifts-website merkten het ongetwijfeld al op. De home-pagina kreeg een zongele button, de toegangspoort naar de webshop. “Dat moet het bezoeken nog gemakkelijker maken, want al onze catalogi staan er tegenwoordig op”, vertelt zaakvoerder Ann Magnus.

Met een klik op de button opent een wereld aan promotie- en relatiegeschenken en gadgets. “Onze webshop is inderdaad goed gevuld. Al onze catalogi staan er op en we vullen de shop voortdurend aan met onze nieuwigheden. Het gaat wel om alle standaardproducten en niet om artikels die gevoelig zijn aan een veranderende markt, zoals usb-sticks. Om het overzicht te bewaren, voegden we categorieën toe. Onze bezoekers kunnen dus gemakkelijk zoeken per thema, zoals op schrijfwaren, tassen, kantoorartikelen of eco-producten.”

Meteen richtprijs
Een enorme troef is de transparantie in prijs per artikel. “Bezoekers weten zo meteen wat de richtprijs is per artikel en de totale richtprijs per aantal gewenste stuks. Je kunt spelen met de gewenste waarden. In de prijzen zijn alle technische en transportkosten inbegrepen. Daarom lijken de prijzen iets hoger dan in de catalogus. Een bijkomende offerte opvragen is ook altijd mogelijk. Of online betalen kan? Nee, aangezien de meeste van onze klanten via een PO-nummer werken. En niet iedereen binnen een bedrijf heeft een kredietkaart. Betalen gebeurt dus via factuur.”