Verzekeringsmaatschappij Generali

“Het voorgesteld gadget paste perfect bij onze campagne”

Generali lanceerde naar aanleiding van het Autosalon 2016 een autoverzekeringscampagne. Die klonk als “Met een verzekering van Generali neem je de beste start”. Daar hoorde natuurlijk een leuk gadget bij. Maar welk? Een vraag die Ann Van Haute, Strategic Marketing Manager, stelde aan Magnus Business Gifts.

“Tijdens een briefing vroeg Magnus Business Gifts naar onze wensen, de doelgroep en de doelstellingen. Met die informatie gingen ze op zoek naar een gadget dat hierbij perfect aansloot én paste binnen het vooropgestelde budget. Ze onderzochten gekende artikelen en artikelen die we op maat konden laten maken. Het was een enorm voordeel dat we zelf niet in de catalogi moesten grasduinen. Magnus Business Gifts ging pro-actief op zoek, zonder uit het oog te verliezen waarvoor Generali staat. Ze speelden enorm kort op de bal en waren tijdens heel het proces gemakkelijk rechtstreeks bereikbaar.”

Sleutelhanger voor nieuwe klanten

Het gadget bij uitstek bleek een sleutelhanger te zijn. Leuk gevonden, vond Ann Van Haute. “We kregen verschillende stalen te zien met sleutelhangers uit verschillende materialen, waaronder lederen en stalen versies. Zo vonden we gemakkelijk een gewenst exemplaar. Zij zochten daarop een leverancier die ze op maat kon maken voor ons. Er vond een brainstorm plaats met deze leverancier, Magnus Business Gifts en ons. Alles verliep heel productief.”

Enthousiaste reacties

Generali heeft geen rechtstreeks contact met hun klanten, wel met de verzekeringsmakelaars. En die reageerden bijzonder positief op het resultaat. We verstuurden naar klanten een welkomstpakket met een dankwoord, onze sterke punten en een overzicht van de waarborgen. In het pakket zat ook de sleutelhanger. En de verpakking? Ook daar zorgde Magnus Business Gifts voor. Net als voor de levering, iets

generali-logo-5DE3D336C7-seeklogo_com