(Nederlandse versie onderaan)
Everyone pays for their work, anywhere in the world
At Magnus Business Gifts we attach great importance to human rights. People need to know that a product they order from us is in order from A to Z. We do this based on our duty of corporate social responsibility.
At Magnus Business Gifts we check all suppliers without exception. They must be able to submit an audit report in which all conditions are met. This is how we ensure maximum transparency.
In this way we know whether the staff in supply companies have a contract, whether they can present a copy of their identity card, whether they comply with local legislation at all times…
High demands for people and the environment
The high demands are partly a result of experiences Ann Magnus had after her student days. In the company where Ann then started working, she saw the manager on duty treat both staff and customers badly. After those hallucinatory scenes, she decided she would do things differently.
Ann has been active in this sector for 18 years now. At PSI, the trade fair in Düsseldorf, she likes to exchange ideas with customers and suppliers. She naturally inquires about the price of products, but always goes a step further. She asks company managers how they deal with people and the environment. Ann wants quality guarantees from everyone we do business with.
Working on it every day
We therefore ask all suppliers if they can submit the necessary documents. This is the only way we can offer our customers guarantees. This concerns eco-labels and fair social conditions, such as the exclusion of child labour. Our suppliers have to work on it every day, in different ways.
Ann also challenges them. What are the terms of employment at suppliers? Do they check that in those factories themselves? Is there someone on site who keeps an eye on things?… We notice very quickly whether these are difficult questions, whether they are right in their shoes.
black list
Some suppliers cannot even give a warranty on power banks or USB sticks. They immediately end up on our black list: especially such a material requires guarantees for transporters, customers and workers. There are a lot of so-called price beaters on that black list: you should distrust them. We no longer order directly from Chinese companies: they even dare to make copies of certificates and forge them there.
We do this because we believe that you should be honest with all people. We don’t accept the idea that a garment worker only gets one percent of the T-shirt he woven. Everyone wants fair wages for their work: that should also apply to others, anywhere in the world.
Leave a Reply
Logged in as annmagnus. Edit your profile. Sign out? Required fields are marked *
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Magnus Business Gifts komt op voor mensenrechten
Iedereen loon naar werken, waar ook ter wereld
Bij Magnus Business Gifts dragen we mensenrechten hoog in het vaandel. Mensen moeten weten dat een product dat ze bij ons bestellen van a tot z in orde is. Dat doen we vanuit onze plicht om maatschappelijk verantwoord te ondernemen.
Bij Magnus Business Gifts controleren we alle leveranciers, zonder uitzondering. Ze moeten een auditrapport kunnen voorleggen waarin aan alle voorwaarden voldaan wordt. Zo zorgen we voor een maximale transparantie.
Op die manier weten we of het personeel in toeleveringsbedrijven een contract hebben, of ze een kopie van hun identiteitskaart kunnen voorleggen, of ze te allen tijde de lokale wetgeving naleven…
Hoge eisen voor mens en mileu
De hoge eisen zijn o.m. een gevolg van ervaringen die Ann Magnus had na haar studententijd. In het bedrijf waar Ann toen aan de slag ging, zag ze de manager van dienst slecht omgaan met zowel personeel als klanten. Na die hallucinante taferelen besloot ze dat zij het anders zou doen.
Ann is intussen 18 jaar actief in deze sector. Op PSI, de vakbeurs in Düsseldorf, wisselt ze graag van gedachten met klanten en leveranciers. Ze informeert er uiteraard naar de prijs van producten, maar gaat altijd een stapje verder. Ze vraagt aan bedrijfsleiders hoe zij omgaan met mens en milieu. Ann wil namelijk kwaliteitsgaranties van iedereen waarmee we zakendoen.
Dagelijks aan werken
We vragen dus alle leveranciers of ze de nodige documenten kunnen voorleggen. Alleen zo kunnen we onze klanten garanties kunnen bieden. Het gaat dan om aanwezige ecolabels en eerlijke sociale voorwaarden, zoals het uitsluiten van kinderarbeid. Onze leveranciers moeten er elke dag aan werken, op verschillende manieren.
Ann daagt hen ook uit. Wat zijn de arbeidsvoorwaarden bij toeleveranciers? Checken ze dat in die fabrieken zelf? Is daar iemand ter plaatse die een oogje in het zeil houdt?… We merken heel snel of dat moeilijke vragen zijn, of ze recht in hun schoenen staan.
Black list
Sommige leveranciers kunnen niet eens een garantie op powerbanks of USB-sticks geven. Die belanden meteen op onze black list: zeker voor zo’n materiaal zijn garanties nodig voor transporteurs, klanten en arbeiders. Op die zwarte lijst staan heel wat zogenaamde prijskloppers: die moet je wantrouwen. Rechtstreeks bestellen bij Chinese bedrijven doen we ook niet meer: daar durven ze zelfs kopieën van certificaten maken en vervalsen.
We doen dit omdat we vinden dat je naar alle mensen eerlijk moet blijven. We leggen ons niet neer bij het idee dat een kledingarbeider slechts een procent krijgt van de T-shirt die hij heeft geweven. Iedereen wil eerlijk loon naar werken: dan moet dat ook gelden voor anderen, waar ook ter wereld.