(Nederlandse versie onderaan)
A loyal name in the range of Magnus Business Gifts is BIC. It is a major French manufacturer of items such as lighters, stationery and razor blades. “What many people don’t know is that the company is committed to corporate social responsibility. That is why they do not market products at rock bottom prices. But at fair prices,” says business manager Ann Magnus.
BIC declares that it is committed to ethical behavior towards their employees, consumers, customers, suppliers and shareholders. In addition, they are committed to protecting the environment, as well as protecting the health and well-being of their employees, neighbors and consumers. They do so because they realize that almost every aspect of a consumer products company has an impact on the environment, human health or safety. Both during production, distribution and at the end when the packaging of the product is thrown away.
Minimize effects
For these reasons, BIC wants to take its responsibility to minimize the effects. She takes on the challenge of developing solutions that protect people and the environment, without compromising on the quality of the product and the value that consumers demand. To this end, they work together with their employees, suppliers, customers and consumers.
Their efforts
- Pollution prevention
- Risk prevention
- Regulatory compliance
- Continuous improvement
- Awareness and involvement.
More info
https://bicworld.com/en/sustainable-development/index/
Leave a Reply
Logged in as annmagnus. Edit your profile. Sign out? Required fields are marked *
__________________________________________________________________________________________________________________________________
BIC doet ethisch en maatschappelijk verantwoord zaken
Een trouwe naam in het gamma van Magnus Business Gifts is BIC. Het is een grote Franse producent van artikelen als aanstekers, schrijfbenodigdheden en scheermesjes. “Wat veel mensen niet weten, is dat het bedrijf inzet op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarom brengen ze geen producten op de markt tegen bodemprijzen. Wel tegen eerlijke prijzen”, vertelt zaakvoerder Ann Magnus.
BIC verklaart dat ze zweert bij ethisch gedrag ten opzichte van hun medewerkers, consumenten, klanten, leveranciers en aandeelhouders. Daarnaast gaan ze voor de bescherming van het milieu, net als de bescherming van de gezondheid en het welzijn van hun medewerkers, buren en consumenten. Dat doen ze omdat ze beseffen dat bijna elk aspect van een consumentenproductenbedrijf een invloed heeft op het milieu, de menselijke gezondheid of veiligheid. Zowel bij de productie, distributie, als aan het einde wanneer de verpakking van het product weggesmeten wordt.
Effecten minimaliseren
Om die redenen wil BIC haar verantwoordelijkheid nemen om de effecten te minimaliseren. Ze gaat de uitdaging aan om oplossingen te ontwikkelen die mensen en het milieu beschermen, zonder in te boeten aan de kwaliteit van het product en de waarde die de consument vraag in. Hiervoor werken ze samen met hun medewerkers, leveranciers, klanten en consumenten.
Hun inspanningen
- Preventie milieuvervuiling
- Risicopreventie
- Naleving van de regelgeving
- Continue verbetering
- Bewustwording en betrokkenheid.
Meer info
https://bicworld.com/en/sustainable-development/index/