Magnus wint juridische strijd

(Nederlandse versie onderaan)

Magnus wins legal battle After five years of litigation, we just won a lawsuit against a supplier. Why we felt compelled to take legal action? A customer ordered mint-scented handkerchiefs. So far so good. Only on delivery it turned out that the mint smell quickly disappeared. In addition, the first ten handkerchiefs tore into 1,000 pieces. This made it impossible to remove the tissues from the packaging. Of course we could not deliver such a product to our customer.

Complaint to supplier turns out to be nothing

We filed a complaint with the supplier. There was then a new delivery with the guarantee that the problem was solved. Not so. We filed a new complaint. This time without response. We couldn’t leave our customer out in the cold. They already got their money back from us.

To court

Finally we went to court. We wanted to defend our customer’s rights. The battle eventually lasted five years. It took energy and sometimes even sleepless nights, but it was worth it. In the judgment we just received, the judge ruled that:

“You cannot just put something on the market and that you should not be light-footed with what you put on the market.”

We are of course satisfied. Not just because we are equal in ourselves. This gives us courage to stick our necks out for our customers and products. Even if this means that we ourselves have to wait years for compensation. It was the precursor to our decision to have suppliers sign a charter. In this they commit to doing business honestly. An important CSR pillar.

 

Leave a Reply

Logged in as annmagnus. Edit your profile. Sign out? Required fields are marked *

__________________________________________________________________________________________________________________________________

Onze juridische strijd in het belang van onze klanten loont

Na vijf jaar procederen wonnen we zopas een proces tegen een leverancier. Waarom we ons genoodzaakt voelden om juridische stappen te zetten? Een klant bestelde zakdoeken met muntgeur. So far so good. Alleen bleek bij de levering dat de muntgeur al snel te verdwijnen. Daarnaast scheurden de eerste tien zakdoekjes in 1.000 stukjes. Daardoor was het onmogelijk om de zakdoekjes uit de verpakking te halen. Zo een product konden we natuurlijk niet leveren aan onze klant.

Klacht bij leverancier draait op niets uit

We dienden een klacht in bij de leverancier. Er kwam vervolgens een nieuwe levering met de garantie dat het probleem opgelost was. Niet dus. We dienden een nieuwe klacht in. Deze keer zonder reactie. We konden onze klant niet in de kou laten staan. Zij kregen alvast hun geld terug van ons.

Naar de rechtbank

Uiteindelijk stapten we naar de rechtbank. We wilden de rechten van onze klant verdedigen. De strijd duurde uiteindelijk vijf jaar. Het vergde energie en soms zelfs slapeloze nachten, maar het was het waard. In het arrest dat we zopas ontvingen oordeelde de rechter dat:

“Je niet zomaar wat op de markt mag brengen en dat je niet lichtvoetig moet omgaan met wat je op de markt brengt.”

Wij zijn uiteraard tevreden. Niet alleen omdat we in ons gelijk zijn. Dit geeft moed om onze nek te blijven uitsteken voor onze klanten en producten. Ook al betekent dit dat we zelf jaren moeten wachten op een vergoeding. Het was de voorbode van onze beslissing om leveranciers een charter te laten tekenen. Hierin verbinden ze zich om eerlijk zaken te doen. Een belangrijke MVO-pijler.

Winkelwagen0
Er zitten geen producten in uw winkelmand
Doorgaan met winkelen
Offerte formulier meer kleuren

Quote request

Fill in the form below and we will provide you with a customized quote as soon as possible.

Call me back

Fill in the form below and we will be happy to contact you.

Callback request

Offerte-aanvraag

Offerte formulier