Werken aan klantentrouw met het juiste loyaliteitsprogramma

Magnusgifts loyaliteitsprogramma's

Magnus heeft een jarenlange ervaring met relatiegeschenken. We ondersteunen uw bedrijfsdoelstellingen met het geschikte geschenk op het geschikte moment voor de geschikte relatie.

We zetten onze expertise ook in voor loyaliteitsprogramma’s: hoe maakt u van uw klanten trouwe klanten die voor hun terugkerende aankopen telkens weer naar uw onderneming komen?

Zin om vrijblijvend eens van gedachten te wisselen? Plan gerust een gesprek. We zijn benieuwd naar uw ideeën en we denken graag mee.

Wat kunt u doen voor klantenbinding?

Er zijn veel verschillende manieren om klantentrouw te bevorderen. Sommige werken rechtstreeks op terugkerende klanten in uw winkelpunt. Andere acties zetten eerst in op het aantrekken van nieuwe bezoekers. Deze prospecten of potentiële klanten worden dan in een tweede campagne apart benaderd om hen te overtuigen om klant te worden.

  • Met een online wedstrijd verhoogt u eenvoudig de bezoekers op uw website en digitale media.
  • Zorg voor meer online volgers door een sprekende activatiecampagne op uw sociale media.
  • Geef bij elke aankoop een kraslotje. Elke klant maakt kans op een mooie prijs. Hoe meer terugkerende aankopen, hoe meer kans.
  • Laat klanten aanbrengen door bestaande klanten. Zowel de bestaande als de nieuwe klant kan rekenen op een fijne attentie.
  • Zorg voor een klantenkaart of een ander spaarprogramma. Bij elke aankoop krijgt uw klant spaarpunten. Hoe meer punten, hoe mooier het geschenk.

Tip: vergeet uw eigen medewerkers niet. Zij zijn de beste ambassadeurs van uw merk. Een actie om nieuwe klanten aan te brengen kunt u bijvoorbeeld vertalen naar uw medewerkers toe. U kunt dezelfde opzet dan ook hergebruiken om nieuwe sollicitanten te laten aantrekken door uw bestaand personeel.

Waarom investeren in een loyaliteitsprogramma?

  • U bouwt een duurzame relatie op met uw klant. Uw klant is meer betrokken bij uw merk.
  • Een langdurige klantenrelatie betekent natuurlijk ook meer inkomsten. Uw klant wordt een terugkerende klant. Voor al zijn aankopen verkiest hij u boven een concurrent.
  • Als u inzet op een fijne aankoopervaring zal uw klant vaker aankopen verrichten. U kunt ook rekenen op gratis mond-aan-mond reclame: een tevreden klant spreekt over zijn ervaring met vrienden en familie.
  • Werken op bestaande klanten is goedkoper. Volgens onderzoek is het 25 keer duurder om een nieuwe klant aan te trekken dan een klant te behouden.
  • Een goed opgezet loyaliteitsprogramma kan u een schat aan data bezorgen. U leert uw klant kennen. Later kunt u deze informatie inzetten voor gerichte campagnes, gepersonaliseerde voorstellen of aanbiedingen op het juiste moment in het leven van uw klant.

De basisvoorwaarden voor een loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma opzetten vereist enige voorbereiding. We vertrekken vanuit uw bedrijfsdoelstellingen om het juiste programma uit te werken.

  • Een loyaliteitsprogramma is geen éénmalige actie. Zorg dat er een duidelijk plan is: welke actie op welk moment? Als u met een succesvolle actie uw online bezoekers verdubbelt, moet de tweede actie al klaarstaan om van die bezoekers ook klanten te proberen maken.
  • U hebt een goed doordachte basis nodig. Welke data gaan we verzamelen? Waar worden de data opgeslagen zodat latere acties er gebruik van kunnen maken?
  • Uiteraard moet elke actie passen bij de identiteit en het imago van uw bedrijf, bij uw budget en bij uw bedrijfswaarden en –doelstellingen.

Laat de sterktes van Magnus voor u werken

Reken op Magnus om uw programma mee uit te werken.

  • We stellen u de juiste geschenken voor. We hebben honderden opties achter de hand en de expertise om voor uw onderneming het geschikte voorstel te doen.
  • We denken mee over de praktische uitwerking. Hoe krijgt uw klant de attentie? Verzenden we naar zijn thuisadres? Hoe zorgen we dat het cadeautje gepersonaliseerd wordt? Welke verpakking en boodschap passen bij het geschenk?
  • We denken aan uw budget en de return op uw investering. Een klantengeschenk hoeft zeker niet duur te zijn. Het gaat om de attentie. Zelfs een klein geschenkje zorgt al voor verbinding.
  • We adviseren u voor het grotere plaatje. Onze sterkte ligt in het meedenken met onze klanten.
  • We kunnen voor u ook een eigen loyaliteitsplatform opzetten. Zo hebt u een eigen omgeving, op maat gemaakt, waarin u de resultaten van uw acties op de voet volgt en waarin een schat aan klanteninformatie verzameld wordt.

Zin om verder te praten? Of krijgt u graag wat meer informatie? Laat het ons weten. We nemen meteen contact met u op.

Winkelwagen
Er zitten geen producten in uw winkelmand
Doorgaan met winkelen

Bel mij terug

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen graag contact met u op.

Offerte-aanvraag