(Nederlandse versie onderaan)
In 2018, companies from the range of promotional items bought the most pens, electronics and textiles. This is the conclusion of a study commissioned by PromZ, the platform for action marketing, promotional products & services in the Netherlands. The number of pens in particular is the crowning glory.
Increase in budget for promotional items
The budget for promotional items for clients increased by 5.2% compared to 2017. The expectation was 4.8%. For 2019, the budget would increase again by 7.3%. For more than half of the companies, the budget for promotional items is part of the marketing budget.
Loyalty to suppliers could be improved
More than 40% of the surveyed clients do not yet know which supplier will provide the promotional products in 2019. A third even say that the choice of a new supplier is not unthinkable. So they change suppliers quite frequently. And that decision is often made last minute.
Two most important criteria when choosing a supplier
The survey shows that these two criteria are important when choosing a new supplier:
- Originality of the products offered (for 56% of the clients)
- Price (for 50% of the clients)
And urgent orders? Almost three-quarters of the clients indicated that they sometimes place a rush order for promotional items. This concerns 25% of the total number of orders.
Do you need help choosing promotional items? Contact us.
Leave a Reply
Logged in as annmagnus. Edit your profile. Sign out? Required fields are marked *
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Terugblik 2018: pennen, elektronica en textiel meest verkochte promotionele artikelen
In 2018 kochten bedrijven uit het assortiment promotionele artikelen het meeste pennen, elektronica en textiel. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van PromZ, het platform voor actiemarketing, promotionele producten & diensten in Nederland. Vooral het aantal pennen spant de kroon.
Stijging van budget voor promotionele artikelen
Het budget voor promotionele artikelen steeg bij de opdrachtgevers met 5,2% tegenover 2017. De verwachting was 4,8%. Voor 2019 zou het budget opnieuw stijgen met 7,3%. Bij meer dan de helft van de bedrijven maakt het budget voor promotionele artikelen deel uit van het marketingbudget.
Loyaliteit aan leveranciers kan beter
Meer dan 40% van de bevraagde opdrachtgevers weet nog niet welke leverancier in 2019 voor de promotionele producten gaat zorgen. Een derde zegt zelfs dat de keuze voor een nieuwe leverancier niet ondenkbaar is. Ze wisselen dus vrij frequent van leverancier. En die beslissing valt vaak last minute.
Twee belangrijkste criteria bij kiezen van leverancier
Uit het onderzoek blijken deze twee criteria van belang bij het kiezen van een nieuwe leverancier:
- Originaliteit van de aangeboden producten (voor 56% van de opdrachtgevers)
- Prijs (voor 50% van de opdrachtgevers)
En spoedorders? Bijna driekwart van de opdrachtgevers gaf aan weleens een spoedorder te plaatsen voor promotionele artikelen. Het gaat om 25% van het totaal aantal orders.
Hebt u hulp nodig bij het uitkiezen van promotionele artikelen? Contacteer ons.